Zmrzlina, z ktorej si lyžičkou vylovíte arašidové maslo obalené v čokoláde. Dnes už celosvetovo známy produkt od spoločnosti Ben & Jerry's vznikol v rukách dvoch priateľov, ktorí si po absolvovaní kurzu za päť dolárov na výrobu obľúbenej letnej pochúťky v roku 1978 otvorili malú prevádzku v meste Burlington v USA. Vtedy do nej investovali 12-tisíc dolárov.
Podobne úspešný príbeh čakal aj Jozefa Bukovčáka, zakladateľa značky CrazyFly. Jeho kiteboardy sa dnes predávajú v mnohých štátoch a v Amerike sú dokonca považované za tie najlepšie. Športové vybavenie od malej rodinnej spoločnosti sídliacej v Nemšovej používajú aj profesionáli. Eseročka navyše podľa Finstatu vykázala v prvom pandemickom roku takmer dvojmiliónové tržby a svoj zisk zvýšila o 195 percent, na necelých 166-tisíc eur.
Nie každý slovenský podnikateľ je však natoľko v povedomí, a to aj napriek tomu, že má potenciál a v portfóliu dobrý produkt. „V každej druhej dedinke je firmička, ktorá vyrába niečo kvalitné, možno aj vyváža a je vlastne úspešná, no nikto o tom nevie,“ reagoval Ján Oravec, štátny tajomník ministerstva hospodárstva, na konferencii Slovensko ako značka s tým, že ak by sme upriamili pozornosť práve na takéto ekonomické talenty, zlepšilo by to povesť našej krajiny aj vo svete.
Zostáva vám 59% na dočítanie.