Bývalá šéfka marketingu a súčasná poradkyňa šéfa Slovakia Travel Miriam Benčíková Kušnírová. FOTO: Slovakia Travel
StoryEditor

Poradkyňa šéfa Slovakia Travel: Slovensko prvou voľbou na dovolenku nie je, reputácii nepomohla ani pandémia

22.06.2022, 11:00
  • Zahraniční turisti budú u nás pravdepodobne chýbať aj toto leto.
  • Kľúčové bude posilniť a zvýšiť množstvo slovenských incomingových cestovných agentúr.
  • Nášmu cestovnému ruchu by pomohlo aj viac priamych leteckých liniek, hovorí Miriam Benčíková Kušnírová, ktorá bola do júna riaditeľkou marketingu v Slovakia Travel a dnes radí s nastavovaním strategického smerovania, kampaní a projektov.

Ak by ste si mali vybrať jeden atribút našej krajiny a odprezentovať ho zvyšku sveta, čo by to bolo?

V ideálnom prípade by sme mali na Slovensku niečo také výnimočné, čo iné krajiny vyslovene nemajú a dalo by sa to nájsť len u nás. Takýchto štátov je však veľmi málo. Nachádzame sa v stredoeurópskom regióne, máme spoločnú históriu s našimi susedmi, s ktorými sme si často podobní. Napríklad Maďarsko a Česko majú tiež dobre rozvinuté kúpeľníctvo, s Poľskom zase zdieľame pohorie. No aj napriek tomu, ak by som si mala vybrať jednu oblasť v rámci turizmu, tak by som povedala, že Slovensko dokáže na malom a kompaktnom území ponúknuť širokú škálu aktivít. Samozrejme, okrem mora, no máme tu deväť národných parkov. Povedala by som, že našou dominantou je jedným slovom príroda, ktorá je ešte stále neporušená.

Predchodca vašej agentúry, SACR, zanikol v roku 2016. Ako vyzeralo zázemie, do ktorého ste prišli?

Vznikli sme na začiatku apríla 2021, a to doslova na zelenej lúke, pretože na ten čas od zániku Slovenskej agentúry pre cestovný ruch sa agenda presunula pod rezort dopravy. Tam však neboli naplno realizované marketingové aktivity. My sme teda začínali od nuly a náš komunikačný plán vznikol úplne nanovo. Prišlo k nám zopár kolegov, ktorí tvorili úvodný tím.

image

Made in Slovakia? Firmy majú problém presadiť sa s touto značkou za hranicami

V čase, keď ste začínali, bola pandémia v plnom prúde. Nakoľko vám to skomplikovalo rozbeh?

Paralelne sme museli riešiť nielen stratégiu, ale aj to, akým spôsobom a do akej pozície postaviť komunikáciu Slovenska ako turistickej destinácie v čase pandémie. Taktiež sme sa museli venovať komunikácii podmienok vstupu do krajiny. Turistom nebolo jasné, ako sa vlastne majú k nám dostať. Počas letnej sezóny k nám mohli bez prekážok prísť len plne zaočkovaní, ostatní by museli ísť do karantény. To bola veľká rana pre cestovný ruch. Spolupracovali sme nielen s jednotlivými asociáciami a organizáciami, ale aj so samotnými prevádzkarmi, ktorí nevedeli, či budú môcť byť otvorení. Pripravili sme tiež infokampaň na zdrojových trhoch a pravidelne sme informovali o podmienkach vstupu na Slovensko.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-06-17 09:28:40 - Feat.: 1 - Title: Made in Slovakia? Firmy majú problém presadiť sa s touto značkou za hranicami 02 - Modified: 2022-06-01 11:23:29 - Feat.: 1 - Title: Cestovné kancelárie mali vlani len pätinu klientov z obdobia spred pandémie. Slováci najčastejšie lietali k moru 03 - Modified: 2022-05-31 06:41:30 - Feat.: 0 - Title: Rozhovor: Svet nás vníma ako rizikový región. Zahraniční turisti k nám neprídu 04 - Modified: 2022-05-26 13:08:17 - Feat.: 0 - Title: Geissenovci robia promo zadarmo, no prínos je otázny 05 - Modified: 2022-05-22 13:06:31 - Feat.: 0 - Title: Putin nás poškodil. Zahraniční turisti sa teraz boja Slovenska
01 - Modified: 2022-09-23 06:17:35 - Feat.: - Title: Akvaparky po pandémii znovu ožili, drahé energie ich tlačia k zdražovaniu 02 - Modified: 2022-09-21 18:26:16 - Feat.: - Title: Príjmy Grécka z cestovného ruchu sa priblížili k rekordu pred pandémiou 03 - Modified: 2022-09-17 22:08:21 - Feat.: - Title: Letná sezóna na Liptove: Šialené ceny energií zatĺkajú posledné klince do rakvy 04 - Modified: 2022-09-13 08:06:08 - Feat.: - Title: Plus 250 percent Poliakov a 150 percent Čechov, hlási akvapark. Cudzinci sa k nám húfne vrátili 05 - Modified: 2022-09-12 07:38:52 - Feat.: - Title: Návštevnosť ubytovacích zariadení v júli medziročne stúpla o vyše šyri percentá
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. september 2022 09:05