Zatiaľ čo ešte pred rokom bol podiel nafťákov na sekundárnom trhu na úrovni 65 percent, aktuálne je to menej než polovica. FOTO: Archív HN
StoryEditor

Hegemónia dieslov sa definitívne končí. Nechcený pohon začal ťahať za kratší koniec aj na trhu s jazdenkami

11.10.2022, 19:30
  • Podiel nových vozidiel s dieselovým motorom u nás dlhodobo klesá. 
  • Trendu však dosiaľ odolával s ojazdenými vozidlami. To sa však mení, keďže už aj v tejto oblasti začali hrať prím autá s benzínovým agregátom.
  • Dôvodom je obnova vozových parkov v západnej Európe. Prejavuje sa aj rastom počtu inzerovaných elektromobilov a hybridov.

Dieselgate aj zelená politika Bruselu. To sú hlavné faktory, ktoré po dlhých dekádach v Európe ukončili nadvládu vozidiel s naftovými motormi. Medzi Slovákmi obľúbené pohony sú tak čoraz menej v kurze aj u nás.

Zatiaľ čo ešte pred zhruba piatimi rokmi bolo každé druhé nové vozidlo na našom trhu dieselové, podľa dát Zväzu automobilového priemyslu ich podiel v predminulom roku klesol na štvrtinu a vlani dokonca až na pätinu.

Tomuto trendu u nás dlhodobo odolával trh s ojazdenými vozidlami. Dôkazom je aj fakt, že ešte pred dvomi rokmi bolo u nás každé siedme vozidlo z desiatich práve s dieselovým agregátom. 

Príčinou je podľa predajcov najmä dovoz z tretích krajín, kde záujem o benzínové agregáty stúpa a zároveň tam fungujú stimuly podporujúce elektromobilitu. Tamojší majitelia sa tak zákonite snažia svojich starších vozidiel zbaviť a tie končia často práve u nás.

image

Princíp čím staršie, tým lacnejšie sa má skončiť. Matovič chystá zmeny na trhu s jazdenkami

Teraz však môžeme povedať, že ojazdené vozidlá s naftovým pohonom ťahajú za kratší koniec už aj u nás. Zatiaľ čo ešte pred rokom bol ich podiel na sekundárnom trhu na úrovni 65 percent, aktuálne je to menej než polovica.

„Vidíme, že v Česku, Poľsku aj na Slovensku klesá ponuka dieselových automobilov a, naopak, rastie ponuka hybridov a elektromobilov,“ uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ Aures Holdings, pod ktorý spadá sieť AAA Auto.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 66% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-09-07 15:56:42 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Jeden z top zamestnávateľov na Slovensku má novú korisť. Po Tesle hlási kontrakt pre Mercedes 02 - Modified: 2022-08-11 14:22:41 - Feat.: 1 - Title: Aké sú náklady na elektromobil oproti klasickému pohonu? Takto to vidí expert 03 - Modified: 2022-08-03 20:38:32 - Feat.: 1 - Title: Výrobcovia automobilov hlásia nižší dopyt v Európe a Severnej Amerike 04 - Modified: 2022-07-29 07:08:26 - Feat.: 1 - Title: Hrozí elektromobilom strata dôležitého tromfu? Visí nad nimi otáznik v podobe rekordne drahých energií 05 - Modified: 2022-06-17 22:37:48 - Feat.: 1 - Title: Doterajšie autá rumunskej Dacie končia. So štartom novej kapitoly dostal Duster aj iný interiér
01 - Modified: 2024-10-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené SUV prešlo radikálnymi zmenami. Vo vnútri nespoznáte, v čom vlastne sedíte 02 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu 03 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Menej praktickosti, ale viac radosti. Skúsili sme BMW, ktoré vo vás vzbudí závislosť 04 - Modified: 2024-09-26 09:00:00 - Feat.: - Title: Dobré riešenie neexistuje. Boj o clá na elektrické autá z Číny ešte nie je na konci 05 - Modified: 2024-09-27 09:21:48 - Feat.: - Title: Náš Jaguar má problémy s výrobou. Dôvodom je udalosť vo Švajčiarsku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. október 2024 03:57