Klesajúca konkurencieschopnosť, strata jedného z dvoch modelov a obava o budúcnosť aj zamestnanosť. To boli signály, ktoré ešte začiatkom minulého roka pomerne intenzívne vysielal trnavský výrobca automobilov Stellantis.
Pre vysoké výrobné náklady hrozila aj definitívna strata výrobného programu, ktorý u nás zamestnáva priamo 4 500 ľudí. Ďalšie desaťtisíce pracovných miest tvoria dodávatelia fabriky. Obrat k lepšiemu avizovala automobilka s vrcholnými predstaviteľmi štátu vlani v lete.
„Trnava získala nový výrobný program. Pôjde o investíciu vo výške 180 miliónov eur,“ ohlásil minulý rok v júni vtedajší výkonný riaditeľ tamojšej fabriky Stellantis Martin Dzama. Spolu s ním stáli pred kamerami aj vtedajší premiér Eduard Heger a šéf rezortu financií Igor Matovič. Politici sľúbili, že štát z tejto sumy podporí výrobu sumou 15 miliónov eur.
Na viac informácií boli však zástupcovia vlády a podniku skúpi. Detaily o zmene vo výrobnom programe ostali aj po vyše roku a pol zahalené rúškom tajomstva. Investícia pritom mala prísť na Slovensko v nasledujúcom roku. Fabrika, Úrad vlády ani ministerstvo nekomentovali v piatok otázky HN. Nie je tak jasné, či masívna investícia vôbec bude. Iný vývoj situácie navyše ukazujú kroky francúzskej matky slovenského závodu v Afrike.
Zostáva vám 73% na dočítanie.