Pred dvomi rokmi neboli vyhliadky trnavského Stellantisu vôbec ružové. Fabrika pociťovala klesajúcu konkurencieschopnosť a obávala sa čiernych scenárov, ako napríklad straty jedného z dvoch modelov. To by fabriku zamestnávajúcu zhruba 3 500 ľudí tvrdo zasiahlo v oblasti zamestnanosti, produkcie a schopnosti získať nové projekty.
Neskôr v lete sa však karta obrátila. Vedenie podniku so zástupcami vlády informovalo o finančnej injekcii za takmer dvesto miliónov eur do nových modelov, o zachovaní zamestnanosti a fabrika spustila prípravu na nový projekt.
Ten si vyžaduje rozsiahlu transformáciu výroby a zrušenie víkendovej zmeny na zhruba rok a pol. Navyše fabrika mala mať podľa informácií HN v pláne aj zmenu pracovného času na 12 hodín štyrikrát do týždňa, no s odbormi sa na tom nedohodla.
Viacero od seba nezávislých zdrojov vrátane podnikových odborov však pre našu redakciu uviedlo, že toto nebudú jediné zmeny. V hre má byť aj redukcia počtu zamestnancov. Spočiatku na dobrovoľnej báze, no neskôr má prísť k tvrdším krokom.
Neprepúšťame, ale naberáme, tvrdí fabrika
„Zamestnávateľ plánuje od prvého apríla hromadné prepúšťanie. Oznámil to nám a taktiež aj na úrade práce sociálnych vecí a rodiny,“ potvrdil šéf odborov OZ KOVO Stellantis Milan Minárech s tým, že celkovo má v závode ubudnúť 500 pracovných pozícií. Vedenie fabriky však tieto tvrdenia rezolútne odmieta. Paradoxne tvrdí, že aktuálnych zaškolených zamestnancov potrebuje a realizuje nábor.
Zostáva vám 69% na dočítanie.