Odborári aj vedenie podniku vysielajú protichodné signály. FOTO: TASR/Henrich Mišovič
StoryEditor

Zistenie HN: Odborári očakávajú v trnavskej automobilke hromadné prepúšťanie. Tá tvrdí, že ľudí naberá

21.02.2023, 17:21
  • Fabrika v Trnave sa čoraz intenzívnejšie pripravuje na príchod nových modelov. 
  • Transformácia výroby má podľa odborárov v podniku spôsobiť úbytok až piatich stoviek zamestnancov. 
  • Vedenie fabriky tieto tvrdenia odmieta, naopak, tvrdí, že prebieha nábor nových ľudí. 
  • Aj napriek tomu, že nové projekty sú v plnom prúde, stále nie je jasné, aké modely budú vyrábané. 
  • Hovorí sa o odchode bestselleru a príchode malých SUV. 

Pred dvomi rokmi neboli vyhliadky trnavského Stellantisu vôbec ružové. Fabrika pociťovala klesajúcu konkurencieschopnosť a obávala sa čiernych scenárov, ako napríklad straty jedného z dvoch modelov. To by fabriku zamestnávajúcu zhruba 3 500 ľudí tvrdo zasiahlo v oblasti zamestnanosti, produkcie a schopnosti získať nové projekty. 

Neskôr v lete sa však karta obrátila. Vedenie podniku so zástupcami vlády informovalo o finančnej injekcii za takmer dvesto miliónov eur do nových modelov, o zachovaní zamestnanosti a fabrika spustila prípravu na nový projekt. 

Ten si vyžaduje rozsiahlu transformáciu výroby a zrušenie víkendovej zmeny na zhruba rok a pol. Navyše fabrika mala mať podľa informácií HN v pláne aj zmenu pracovného času na 12 hodín štyrikrát do týždňa, no s odbormi sa na tom nedohodla. 

Viacero od seba nezávislých zdrojov vrátane podnikových odborov však pre našu redakciu uviedlo, že toto nebudú jediné zmeny. V hre má byť aj redukcia počtu zamestnancov. Spočiatku na dobrovoľnej báze, no neskôr má prísť k tvrdším krokom.

Neprepúšťame, ale naberáme, tvrdí fabrika

„Zamestnávateľ plánuje od prvého apríla hromadné prepúšťanie. Oznámil to nám a taktiež aj na úrade práce sociálnych vecí a rodiny,“ potvrdil šéf odborov OZ KOVO Stellantis Milan Minárech s tým, že celkovo má v závode ubudnúť 500 pracovných pozícií. Vedenie fabriky však tieto tvrdenia rezolútne odmieta. Paradoxne tvrdí, že aktuálnych zaškolených zamestnancov potrebuje a realizuje nábor. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-15 18:30:37 - Feat.: 1 - Title: Pilieru našej ekonomiky hrozia otrasy. Slovenský automotive čakajú pre kroky Bruselu krušné časy 02 - Modified: 2023-01-31 23:01:17 - Feat.: 1 - Title: Či už s Volkswagenom alebo bez, strategický park bude. Šurany otvárajú územný plán 03 - Modified: 2023-01-14 23:02:34 - Feat.: 1 - Title: Šéf Škoda Auto pre HN: V predajoch elektromobilov sme suverénne poslední v Únii. Myslíme si, že nás to obíde 04 - Modified: 2023-02-17 15:16:54 - Feat.: 1 - Title: Hirman v HNtelevízii: Maďari rozdávajú baterkárne hore-dole. Energiu z Gabčíkova sľubujú bez nášho súhlasu
01 - Modified: 2024-11-15 10:45:21 - Feat.: - Title: Trnavská polícia obvinila 15-ročného mladíka, napadol viaceré osoby 02 - Modified: 2024-11-14 17:31:11 - Feat.: - Title: Stellantis nemá v úmysle zatvoriť svoje talianske závody, neplánuje ani hromadné prepúšťanie 03 - Modified: 2024-11-11 11:35:06 - Feat.: - Title: Stellantis a Leapmotor upúšťajú od spoločného plánu vyrábať druhý elektromobil v Poľsku 04 - Modified: 2024-11-08 18:20:23 - Feat.: - Title: Stellantis opätovne zastaví výrobu v závode Mirafiori, ktorý vyrába aj autá Maserati 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. november 2024 09:21