Viete, kde bol vyrobený prvý hybrid jedného z najväčších výrobcov automobilov na svete – Volkswagenu? Väčšina by zrejme povedala Nemecko, no v skutočnosti to bola Bratislava. Výrobná báza koncernu v Devínskej Novej Vsi sa totiž už v roku 2010 blysla pomerne odvážnym projektom, ktorý doslova vytvoril základ pre vývoj a výrobu čisto elektrických áut z dielne Wolfsburgu. Pilotnou elektrifikáciou prešla vlajková loď Touareg.
To však nebolo jediné prvenstvo slovenského závodu v tejto oblasti. Už o tri roky neskôr totiž ako prvý v celom koncerne vyrábal ozajstný elektromobil. Bol ním Volkswagen e-up! a nasledujúce roky sa v portfóliu objavili ďalšie plne elektrické či hybridné modely.
Smerovanie politík aj krokov výrobcov k elektromobilite bolo postupom času čoraz jasnejšie. Bratislavská fabrika by v konečnom dôsledku aj tak nemala na výber. Očakávania tento týždeň potvrdil aj Brusel. V utorok schválil koniec „spaľovákov“ od roku 2035.
Názory sú rôzne, a zatiaľ čo europoslankyňa Sara Cerdasová z Portugalska v mene európskych socialistov uviedla, že „zmena bude dobrá pre trh“, nemecký kresťanský demokrat Jens Gieseke zas vyslal veľavravný signál znejúci „zastavme šialenstvo“. HN analyzovali, ako sa novinka prejaví na pilieri slovenskej ekonomiky – automobilovom priemysle.
Tlak vyvíjajú politici, pridáva sa k nim Čína
Zostáva vám 73% na dočítanie.