Ide o ďalšiu negatívnu správu, keďže dnes sa model podieľa na takmer dvoch tretinách celkovej produkcie. FOTO: TASR/L. Grinaj
StoryEditor

Zistenie HN: Trnavská automobilka má prísť o svoj bestseller v októbri, ako náhradu dostane aj model Opla

22.03.2023, 16:05
  • Transformácia výroby za 180 miliónov, o ktorej informovali aj Matovič s Hegerom, je v plnom prúde. 
  • Výsledkom je zrušenie víkendovej zmeny a hromadné prepúšťanie. 
  • V dlhodobom horizonte má priniesť pozitívne správy v podobe vyššej produkcie a nových produktov. 
  • Peugeot 208 má definitívne opustiť fabriku už v októbri. 

Peugeot 207 a jeho dnešný nástupca 208 sú s trnavskou výrobou PSA – dnes Stellantis – neodlúčiteľne spojení. Fabrika začala s výrobou prvého menovaného modelu už v roku 2006 a jeho nástupca sa stal o to dôležitejším, že dokázal priniesť do závodu elektromobilitu aj množstvo zákaziek. Ide o vozidlo, ktoré patrí medzi dlhodobé bestsellery a vlani sa mu dokonca podarilo stať  najpredávanejším v celej Európe.

Aj to je dôvod, prečo v súčasnosti okupuje takmer dve tretiny výroby. Rovnako je dôležité, že pomáha svojimi silnými predajmi e-verzii stláčať emisie výrobcu. Aktuálne sa za bránami závodu v Trnave vyrába jeho druhá generácia. Tá ďalšia by mala prísť budúci rok. 

image

Hromadné prepúšťanie v Trnave: Popierali to, no náhle otočili. O prácu môže prísť až 600 ľudí, tvrdia odbory

Ako sa však zdá, tú už na Slovensku schádzať z výrobných liniek neuvidíme. HN už dlhodobo informujú o tom, že model má v rámci súčasnej transformácie, ktorá si najnovšie vyžiadala aj hromadné prepúšťanie stoviek ľudí, odísť do dvoch sesterských prevádzok v Španielsku a Maroku. „Bolo rozhodnuté, že model má definitívne opustiť náš závod v októbri tohto roka,“ uviedol pre HN zdroj z prostredia fabriky. 

Čistý pohon do Španielska, spaľovací do Afriky

Rovnaké plány fabriky pre HN potvrdili ďalšie dva zdroje. Dôvod, prečo bude populárne vozidlo smerovať do dvoch rozdielnych prevádzok, je jednoduchý. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-13 09:31:25 - Feat.: 1 - Title: Žilina pod tlakom kórejských ambícií. Sportage musí zabrať a zarábať na drahé elektromobily 02 - Modified: 2023-03-07 17:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kto bude mať na elektromobil? Spaľovacie motory prestanú byť už čoskoro lacnejšie ako hybridy 03 - Modified: 2023-02-23 09:00:00 - Feat.: 0 - Title: Pád z oblakov až do konkurzu a prečo by sa malo Gabčíkovo obávať o svoju elektrinu (Brífing HN) 04 - Modified: 2023-02-23 07:46:19 - Feat.: 1 - Title: Paradox v slovenskom biznise. Beljajevova firma expanduje, má prácu na tri roky a nestíha vyrábať 05 - Modified: 2023-02-03 11:19:57 - Feat.: 1 - Title: Energie pochovali nádeje Steelky na ďalší rekord. Huta padla z rozprávkových ziskov do obrovskej straty
01 - Modified: 2024-10-31 17:49:22 - Feat.: - Title: Zisk španielskeho energetického koncernu Repsol sa prepadol o takmer 90 percent 02 - Modified: 2024-10-31 10:13:46 - Feat.: - Title: Stellantisu v treťom štvrťroku klesli tržby, dodal menej vozidiel na väčšinu trhov 03 - Modified: 2024-10-31 15:44:19 - Feat.: - Title: Záplavy v Španielsku si vyžiadali najmenej 155 obetí. Španielsky kráľ vyhlásil trojdňový štátny smútok 04 - Modified: 2024-10-30 19:20:44 - Feat.: - Title: Povodne na juhovýchode Španielska si vyžiadali 95 obetí, vláda vyhlásila štátny smútok 05 - Modified: 2024-10-30 13:28:45 - Feat.: - Title: Španielsko zasiahli ničivé prívalové povodne. Zomrelo najmenej 62 ľudí, desaťtisíce domácností sú bez prúdu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
31. október 2024 20:27