Významnou zložkou príjmu u automobilových výrobcov je aj odmena za hospodársky výsledok. Inak to nie je ani v prípade trnavského Stellantisu. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Najskôr prepúšťali a prišli o svoj bestseller. Teraz za bránami trnavskej automobilky vzrastú platy

22.02.2024, 16:52
  • V priestoroch trnavského výrobcu automobilov Stellantis sa za posledný rok udiali veľké zmeny. 
  • Prebehlo hromadné prepúšťanie, začala sa transformácia výroby a z fabriky odišiel top model.
  • V dôsledku týchto zmien mali byť podľa zdrojov HN zrušené štvrtá aj tretia zamestnanecká zmena. 
  • Najnovšie hlásia zamestnanci fabriky pozitívne správy v podobe vyššieho ohodnotenia. 
  • Novinkou je aj pre pokračujúce prípravy na produkciu nových modelov aj postupný opätovný nábeh dvoch zrušených zmien. 
  • Na ich opätovný rozbeh bude závod potrebovať stovky ľudí.

Zhruba pred rokom sa nachádzala fabrika trnavského výrobcu Stellantis v neštandardnej situácii.

Chystala sa na plánovanú transformáciu výroby takmer za 200 miliónov eur, s odbormi zároveň rokovala o hromadnom prepúšťaní, no v oficiálnej komunikácii tvrdila opak

Pravda sa ukázala vlani v apríli, keď komunikačné oddelenie potvrdilo, že pre príchod nových produktov bude nutné rušiť takzvanú štvrtú víkendovú „šichtu“, a tým hromadne prepustiť 360 zamestnancov

To však neboli jediné zmeny. Netrvalo dlho a výroba sa ešte minulú jeseň neobvykle potichu rozlúčila aj so zdanlivo nerozlučiteľným modelom, ktorý bol prítomný za jej bránami takmer dve dekády. Konkrétne išlo o vlajkovú loď malého mestského segmentu Peugeot 208, ktorý neraz obsadzoval prvé predajné priečky v Európe v štandardnej spaľovacej i batériovej verzii, čo si podľa zdrojov HN dokonca vyžiadalo aj zrušenie tretej výrobnej zmeny.

Po roku od núteného odchodu stoviek zamestnancov však hlási fabrika aj jej zamestnanci aj dobré správy. Napriek neľahkej situácii odborári v podniku totiž dokázali so zamestnávateľom uzatvoriť novú kolektívnu zmluvu na roky vopred. Výhodou má byť najmä prilepšenie si z finančnej stránky. „Len v tomto roku by si mali naši zamestnanci prilepšiť o 1 860 eur navyše,“ potvrdil pre HN šéf podnikových odborov OZ KOVO Milan Minárech. 

image

Zákulisné zmeny v trnavskej automobilke: O prácu prišli stovky ľudí, stra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-21 18:55:35 - Feat.: 1 - Title: Antverpská deklarácia podporila Európsku priemyselnú dohodu. Firmy sa postavili za zelenú dohodu 02 - Modified: 2024-02-22 12:49:24 - Feat.: 1 - Title: Rast inflácie v eurozóne sa v januári spomalil, stále je však nad cieľom ECB 03 - Modified: 2024-02-21 10:59:35 - Feat.: 1 - Title: Nepriestrelná Tesla Cybertruck má problémy. Množia sa sťažnosti na hrdzu 04 - Modified: 2024-02-19 13:05:55 - Feat.: 1 - Title: Automobilka Stellantis zvažuje výrobu nízkonákladových elektrických vozidiel v Taliansku 05 - Modified: 2024-02-13 11:23:47 - Feat.: 1 - Title: Trnavskú automobilku Stellantis prvýkrát povedie riaditeľka
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-11-04 18:30:00 - Feat.: - Title: Lacný raj energií si odskákali slovenské firmy. Biznis: Vytvorila sa pasca, lepšie sú na tom aj bohatí Nemci 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-10-31 10:13:46 - Feat.: - Title: Stellantisu v treťom štvrťroku klesli tržby, dodal menej vozidiel na väčšinu trhov 05 - Modified: 2024-10-30 14:30:00 - Feat.: - Title: Čo by si mali firmy všímať pri investovaní? Odpovedajú experti
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 11:22