StoryEditor

Zákopová vojna na Záhorí. Štátu sa komplikuje 200-ka na trati do Česka, hrozí blamáž

07.03.2024, 00:00
  • Železnice sa dostali pri výstavbe megaprojektu takmer za 300 miliónov eur do patovej situácie.
  • Na jednej strane musia hasiť problémy s povoleniami, na druhej na nich tlačí zhotoviteľ – Váhostav, v združení s talianskou firmou ICM. 
  • Štát zatiaľ nepriznáva, koľko bude stavba stáť a kedy bude hotová. 
  • Pomôcť pri riešení situácie by teoreticky mohol aj zákon z dielne ministra dopravy Jozefa Ráža mladšieho.

Malá zastávka neďaleko česko-slovenských hraníc by dnes mala žiť pracovným ruchom. Brodské je totiž dejiskom jedného z najväčších železničiarskych projektov, v rámci ktorého majú v budúcnosti jazdiť vlaky na Záhorí 200-kilometrovou rýchlosťou. 

Na stanici je však ticho. V stredu okolo jedenástej tu nevidieť ani cestujúcich, ani pracovné stroje. O tom, že sa tu má niečo robiť, nasvedčuje len kúsok vytrhnutej koľaje a zopár metrov rozkopanej pôdy. 

image

„Rázsochy na železniciach“ majú svoju náhradu. Z plánu obnovy budú profitovať trate na juhu (prehľad)

Na jedinej zostávajúcej koľaji prefrčí medzinárodný rýchlik Metropolitan, ktorý si to ráno namieril z Prahy do Budapešti. Vlaky tu  jazdia pre vyše 270-miliónovú megainvestíciu už niekoľko rokov po jednokoľajke, a to napriek tomu, že zatiaľ sa väčšie práce realizovali len na malej časti stavby. Väčšina pritom na mostoch pri hraniciach.

HN u zúčastnených strán preto zisťovali, čo stojí za tým, že práce na tejto významnej trati viaznu.

Zákopová vojna

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-06 13:16:12 - Feat.: 1 - Title: Expert na železnice: Kriticky potrebujeme nových ľudí. Aj napriek tomu, že na tratiach ich máme viac ako Česi 02 - Modified: 2024-03-01 10:38:23 - Feat.: 1 - Title: Vlaky na batérie? Skúmame to, hovorí pre HN nový šéf železničnej spoločnosti. Naznačil aj ďalšie zámery 03 - Modified: 2024-02-23 14:15:21 - Feat.: 1 - Title: Mali konečne opraviť hlavnú stanicu, no skončili v dlhoch
01 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 02 - Modified: 2024-11-01 07:39:34 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy 05 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. november 2024 10:33