Ilustračná fotografia. FOTO: HN/Tomáš Garai
StoryEditor

ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky

03.04.2024, 15:14
Autor:
TASRTASR

Odborári sa v kolektívnej zmluve s národným dopravcom dohodli na zmenách v nastavení tarifnej tabuľky, ktorá zabezpečí výrazný nárast miezd.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a železniční odborári podpísali predĺženie kolektívnej zmluvy na roky 2024 až 2028. Priniesť má zvýšenie miezd, lepšie pracovné podmienky či spravodlivejšie odmeňovanie zamestnancov. V stredu o tom informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický.

"Podpisom tejto kolektívnej zmluvy dávame jasný signál o našom záväzku vytvárať lepšie pracovné podmienky a odmeňovanie pre našich zamestnancov. Zodpovedne môžem oznámiť, že celková priemerná mzda v ZSSK by mala dosiahnuť až 2040 eur," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa s tým, že nové podmienky otvárajú dvere aj pre potenciálnych nových zamestnancov.

image

Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy

Odborári sa v kolektívnej zmluve s národným dopravcom dohodli na zmenách v nastavení tarifnej tabuľky, ktorá podľa ZSSK zabezpečí výrazný nárast miezd. Po novom bude každá profesia zaradená do vhodnej tarifnej triedy podľa stupňa náročnosti práce a každý zamestnanec bude zaradený do takzvaného vekového pásma podľa odpracovaných rokov v spoločnosti.

Podľa odborárov sa nová kolektívna zmluva netvorila úplne jednoducho, rokovania trvali osem mesiacov.

"Nová kolektívna zmluva dáva nádej na prílev nových zamestnancov a veríme, že zastaví aj odchod zamestnancov do predčasného dôchodku a hlavne veríme, že je prvým krokom pre stabilizáciu personálnej potreby zamestnávateľa. Veríme, že uzatvorenie Kolektívnej zmluvy ZSSK bude motiváciou aj pri kolektívnom vyjednávaní u zamestnávateľov ŽSR a ZSSK Cargo," uviedli zástupcovia zamestnancov.

01 - Modified: 2024-03-03 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nové vlaky majú nahradiť len trojročné súpravy pri Žiline. Podľa analytikov ich viac potrebuje východ 02 - Modified: 2024-03-01 10:38:23 - Feat.: 1 - Title: Vlaky na batérie? Skúmame to, hovorí pre HN nový šéf železničnej spoločnosti. Naznačil aj ďalšie zámery 03 - Modified: 2024-02-16 18:30:00 - Feat.: 1 - Title: Česi šetria vďaka súkromníkom na trati milióny eur, u nás tendre viaznu. Dôvodom má byť medzinárodná linka 04 - Modified: 2024-02-02 16:02:58 - Feat.: 1 - Title: “Urobte si na trati poriadok.” Slovensko má výrazne viac vykoľajení vlakov než Česko 05 - Modified: 2024-01-01 18:20:00 - Feat.: 1 - Title: Stavba na megakrižovatke D1/D4 sa rozbehne aj s obmedzeniami. Pozrite sa, ako vyzerá plán stavebných prác
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-29 14:12:10 - Feat.: - Title: Ako budú jazdiť nové expresy, ktoré nahradia IC? Priamy spoj do Bratislavy dostane ďalšie krajské mesto 05 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. november 2024 15:39