Žilinská Kia dokázala za minulý rok zarobiť takmer dvojnásobok oproti Volkswagenu zamestnávajúcemu trojnásobok ľudí. FOTO: TASR/D. Stehlík
StoryEditor

Kia v oblasti ziskov deklasovala zvyšok trhu, nafúknuť zárobky sa podarilo aj trnavskému Stellantisu

08.07.2024, 16:59
  • Žilinská Kia dokázala za minulý rok zarobiť takmer dvojnásobok oproti Volkswagenu.
  • Medziročne totiž dokázala viac ako zdvojnásobiť svoje zisky a mimoriadne zosilnieť v oblasti marží. 
  • Fabrika pritom prechádza transformáciou výroby a pripravuje sa na nové e-modely.
  • Silnú kondíciu v oblasti ziskov hlási aj trnavský Stellantis.
  • Ten čoskoro na zákazníka zaútočí trojicou dostupných modelov. 

Závan elektromobility nebol vo výrobných prevádzkach na Slovensku nikdy silnejší. Na odklon od spaľovacích motorov sa chystajú všetci štyria výrobcovia, piaty, teda Volvo, u nás iné ako batériové vozidlá ani vyrábať nikdy nebude. 

Volkswagen už stihol napríklad potvrdiť príchod elektrického Porsche Cayenne, luxusné SUV Defender a Discovery vybaví batériami aj nitriansky výrobca Jaguar Land Rover a elektromobily produkované najmä pre európskeho zákazníka budú schádzať čoskoro taktiež aj z výrobných liniek v Žiline a Trnave. 

image

Žilinu čakajú čoskoro až tri e-modely zo Soulu. Kórejci chcú, aby elektroautá tvorili polovicu ich predajov

Výrobcovia a ich dodávatelia, ktorí u nás stoja za 12 percentami hrubého domáceho produktu a 250-tisíc zamestnancami, inými slovami na Slovensku masívne investujú a chystajú príchod nových produktov. Aj preto je mimoriadne dôležité sledovať, ako sa im v súčasnej komplikovanej situácii darí. 

Rast ziskov potvrdil už na jar najväčší zamestnávateľ na Slovensku Volkswagen a ako sa zdá, nafukovať zisky po komplikovanom roku 2022 sa darilo aj trnavskému Stellantisu a najmä žilinskej Kii. Aj napriek tomu však šéf Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek apeluje na posilňovanie konkurencieschopnosti segmentu.

Podľa neho každá automobilka nabieha na nové produkty, no hľadieť musíme omnoho viac dopredu. „Tento aj ďalší budúci rok musíme vybrať ďalšie produkty, aby sme mohli pokračovať aj po roku 2026 a 2027. A môžem povedať, že tak ďaleko nie sme,“ tvrdí Matušek. 

Kia zabrala v oblasti marží

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-08 09:24:44 - Feat.: 1 - Title: Skupina ZSE podpísala kontrakt na dodávku skvapalneného zemného plynu 02 - Modified: 2024-07-06 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Únia robí s Čínou v mene zelenej dohody družbu 21. storočia 03 - Modified: 2024-07-06 14:01:38 - Feat.: 1 - Title: Priemyselná produkcia v Španielsku zrýchlila rast na dvojnásobnú úroveň 04 - Modified: 2024-07-04 22:08:21 - Feat.: 1 - Title: Európa dnes zaviedla clá proti Číne. Slovensko máta odveta, tá môže mať drvivý dosah (otázky a odpovede) 05 - Modified: 2024-07-04 15:17:33 - Feat.: 1 - Title: Šéf RegioJetu Jančura pre HN: Bohužiaľ v Česku rušňovodiči jazdia na červenú. My sme však na tom veľmi dobre 06 - Modified: 2024-07-03 13:19:50 - Feat.: 1 - Title: Slovalco závratný výsledok nezopakovalo. Hlinikáreň hlási miliónovú stratu, s vládou rokuje o reštarte výroby
01 - Modified: 2024-10-09 12:11:00 - Feat.: - Title: Nemecká automobilka pripravuje novinky. Chce získať späť stratené podiely na trhu 02 - Modified: 2024-10-11 08:37:55 - Feat.: - Title: Jozef Kabaň zakotvil v Číne. Ako sa tam darí známemu Slovákovi, ktorý bol roky tvárou Škody? 03 - Modified: 2024-10-06 22:18:12 - Feat.: - Title: Úradník nad robotníkom 04 - Modified: 2024-10-06 13:24:00 - Feat.: - Title: Šéf Volkswagenu požaduje, aby Európska únia korigovala clá na čínske elektromobily 05 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
11. október 2024 23:08