Aj súčasný envirošéf Tomáš Taraba hovoril o podpore zhodnocovania odpadu. FOTO: TASR/M. Baumann
StoryEditor

Ušiel nám odpadový vlak? Top hráči investujú a Taraba volá po nových prevádzkach, no Slovensku dochádza čas

03.09.2025, 00:00
  • Skládky a nečinnosť vlády sú časovanou bombou. 
  • Potrebujeme sa vydať po vzore Západu a investovať do moderných zariadení. 
  • V opačnom prípade ohrozujeme celý priemysel a zárobky odovzdávame do okolitých krajín.
  • Za seba hovorí likvidácia environmentálnej záťaže, na ktorej teraz zarábajú Rakúšania.

Musíme podporiť zhodnocovanie odpadu a odkloniť sa od skládkovania. To tvrdil v zásade každý minister životného prostredia, vrátane toho dnešného, Tomáša Tarabu. Aj napriek tomu je Slovensko v tejto oblasti stále na chvoste Únie. Do zeme totiž zakopávame až 40 percent smetí, európsky priemer je o takmer polovicu nižší.

Odborníci apelujú, aby sme do sektora urýchlene investovali. Nielenže nám hrozi pokuty, ale prichádzame aj o pridanú hodnotu, zárobky a ohrozujeme vlastný priemysel. Ten musí reportovať znižovanie emisií, čo môže, len ak ho recykluje alebo energeticky zhodnotí v spaľovni.

image

Nová spaľovňa za domom? Radšej v priemyselnom areáli, odkazujú Slováci v prieskume veľkým investorom

Situácia je kritická, no projektov, ktoré by ju pomohli zvrátiť, je skutočne málo. Medzi posledné sa radí najnovšia injekcia najväčšieho slovenského spracovateľa odpadu Kosit. Firma neďaleko Prešova ohlásila investíciu do spracovateľského centra na úrovni 800-tisíc eur.

„Cieľom je vybudovať modernú linku. Tá vytriedi a upraví odpady vhodné na opätovné použitie, recykláciu alebo ďalšie zhodnotenie, čím minimalizuje obsah ukladaný na skládky,“ uvádza investor v zámere.

Skládky sú časovaná bomba, export rastie

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-05 15:44:39 - Feat.: 1 - Title: Zmena na európskych cestách? V hre je čudný plán - elektromobily s výfukom 02 - Modified: 2025-08-27 22:10:32 - Feat.: 1 - Title: Najhorší biznis Penty pod rukami Američanov prekvitá. Haščák ho preklínal, minulý rok dosiahol rekordný zisk 03 - Modified: 2025-08-25 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Automobilky platia aj mesiac po dohode s Trumpom vysoké clá. Kto brzdí Šefčovičom vyjednanú dohodu? 04 - Modified: 2025-08-28 10:51:54 - Feat.: 1 - Title: Prepočítali sa? Dohoda s Trumpom tlačí vlastníka košickej huty do veľkých strát 05 - Modified: 2025-08-22 10:38:20 - Feat.: 1 - Title: Výrobca ferozliatin potvrdzuje: kríza v segmente nekončí, za stav je zodpovedný aj štát 06 - Modified: 2025-08-22 10:39:13 - Feat.: 1 - Title: Automotive kríza dohnala kľúčového dodávateľa k radikálnym škrtom, dotkol sa stoviek ľudí 07 - Modified: 2025-08-18 15:21:22 - Feat.: 1 - Title: Priemysel ťahá nadol už aj automotive a Soták sa pýta: Komu budú elektrárne predávať, keď fabriky zastanú? 08 - Modified: 2025-08-18 08:18:10 - Feat.: 1 - Title: Priemysel nedokáže naoko prikrášliť už ani automotive. Má za sebou tretí prepad za sebou
01 - Modified: 2025-11-30 14:41:38 - Feat.: - Title: Taraba hovorí o zlých signáloch: Nevyzerá dobre, keď je riaditeľ SIS synom Tibora Gašpara 02 - Modified: 2025-11-30 12:22:17 - Feat.: - Title: PS nechce otvárať Benešove dekréty, Taraba ich považuje za uzavretú vec 03 - Modified: 2025-11-27 16:35:21 - Feat.: - Title: Bratislava dostane nový obrovský dopravný uzol. Za pol miliardy pribudnú cesty, mosty aj ďalšie koľaje 04 - Modified: 2025-12-01 11:49:43 - Feat.: - Title: Taraba vydal kľúčové rozhodnutie v prípade diaľničného obchvatu. Dotknuté mesto hovorí o rozseknutom katastri 05 - Modified: 2025-11-20 18:06:43 - Feat.: - Title: JANAF odmieta kritiku Slovnaftu a MOL-u. Preprava beží podľa plánu, no kapacity sú nevyužité, tvrdí
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. december 2025 12:28