Svetový reťazec McDonald's sa snaží vystúpiť zo škatuľky lacného a nezdravého fast foodu. V Hongkongu otvoril prvú reštauráciu so šalátovým barom. Čerstvé a zdravé jedlo má vyhovieť čoraz väčšiemu dopytu po zdravom stravovaní. Americká reštaurácia priznáva, že jeho pôvodný koncept možno prestal fungovať.
McDonald's skúša nový typ jedálneho konceptu. V Hongkongu otvára prvú predajňu so šalátovým barom. Jednu zo svojich pobočiek tam pretvoril na prvú reštauráciu McDonald's Next, ktorá má byť "moderným a progresívnym" variantom americkej značky. Zdravá jedáleň sa v kozmopolitnom čínskom veľkomeste otvára štyridsať rokov od chvíle, čo tam fastfoodový reťazec so svojím biznisom začal, pripomína CNN.
V koncepte reštaurácií McDonald's Next štandardná ponuka hamburgerov a hranoliek v ponuke zostane, zároveň však firme pomôže priblížiť sa stále väčšiemu dopytu po zdravom jedle. Pocit kvalitného stravovania podľa portálu iDNES.cz umocňujú tiež interiéry nových fastfoodov. Dlhé stoly, tlmené osvetlenie alebo sklenené pulty s jedlom utvrdzujú návštevníkov v tom, že sa ocitli v reštaurácii, kde bude mať ponúkané jedlo plno vitamínov a vlákniny.
Blízko šalátového baru sú navyše k dispozícii samoobslužné kiosky, v ktorých si môžu zákazníci namiešať šalát alebo prílohu k hamburgeru podľa vlastnej voľby, napríklad s kuskusom či špargľou.
McDonald's sa reštauráciami McDonald's Next snaží zmeniť reputáciu lacného fastfoodového reťazca. Jeho doterajší obchodný model totiž podľa analytikov začína strácať dych.
Zmenu kurzu reťazec oznámil vlani v máji po tom, čo mu celosvetovo výrazne klesli tržby. Vedenie McDonald's odhaduje, že by sa vďaka novému konceptu mohol počet zákazníkov do roku 2022 zvýšiť o približne šesťdesiat tisíc na reštaurácii.