Logo nadnárodnej automobilovej skupiny Stellantis. FOTO: Reuters
StoryEditor

Stellantis v Európe rozširuje svoju ponuku. V septembri spustí predaj lacných elektromobilov Leapmotor

14.05.2024, 14:25
Autor:
TASRTASR

Francúzsko-talianska automobilka minulý rok kúpila podieLogl vo výške 21 percent vo výrobcovi elektrických vozidiel Leapmotor za 1,6 miliardy dolárov.

Nadnárodná automobilová skupina Stellantis začne od septembra predávať elektrické vozidlá od svojho čínskeho partnera Leapmotor v deviatich európskych krajinách, aby rozšírila svoju ponuku lacných automobilov. Uviedol to v utorok generálny riaditeľ Carlos Tavares, píše agentúra Reuters.

Francúzsko-talianska automobilka minulý rok kúpila podieLogl vo výške 21 percent vo výrobcovi elektrických vozidiel Leapmotor za 1,6 miliardy USD (1,48 miliardy eur).

Obe skupiny zároveň oznámili vytvorenie spoločného podniku Leapmotor International, v ktorom má Stellantis kontrolný podiel 51 percent.

Spoločný podnik je zameraný na predaj a výrobu elektrických vozidiel Leapmotor mimo Číny. Spolieha sa pritom na výrobné zariadenia Stellantisu, ktorý má exkluzívne práva na výrobu, export a predaj produktov Leapmotor mimo Číny.

image

Slabý odbyt elektromobilov zráža zisky automobiliek, najlepšie sa s ním vyrovnávajú dva nemecké koncerny

A to v čase, keď množstvo čínskych výrobcov vrátane BYD, Chery a Dongfeng ohlasuje alebo plánuje nové závody v Európe.

Predaj áut vyrobených v spoločnom podniku Stellantis-Leapmotor sa od 4. štvrťroka 2024 rozšíri do Južnej Ameriky, na Blízky východ, do Afriky, Ázie a Tichomoria, povedal Tavares v čínskom Chang-čou, kde má Leapmotor sídlo.

Tavares ani šéf Leapmotoru Ču Ťiang-ming neposkytli podrobnosti o tom, kde presne by sa v Európe mohli vyrábať elektrické vozidlá Leapmotors.

Tavares však povedal, že akékoľvek rozhodnutie o výrobe bude založené na hodnotení nákladov a kvality, pričom do úvahy prichádza závod Stellantisu v poľskom meste Tychy.

 

01 - Modified: 2024-04-13 21:28:19 - Feat.: 1 - Title: Elektromobil Milano sa nemôže vyrábať v Poľsku, povedal taliansky minister priemyslu 02 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: 1 - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 03 - Modified: 2024-03-21 23:12:21 - Feat.: 1 - Title: Bestseller odišiel, lacný e-model pribudol. Trnavská automobilka má dostať aj sedemmiestny Citroën a malý Opel 04 - Modified: 2024-03-21 13:12:39 - Feat.: 1 - Title: Peugeot odhalil nové sedemmiestne SUV. Konečne dostalo i pohon všetkých kolies 05 - Modified: 2024-03-27 16:16:14 - Feat.: 1 - Title: Ruská spoločnosť spúšťa výrobu Citroënov v bývalej továrni Stellantisu. Pomohla jej Čína
01 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 02 - Modified: 2024-10-31 10:13:46 - Feat.: - Title: Stellantisu v treťom štvrťroku klesli tržby, dodal menej vozidiel na väčšinu trhov 03 - Modified: 2024-10-30 18:29:22 - Feat.: - Title: Najväčší prepad za vyše štyri roky. Očakávaná výroba áut na Slovensku zažíva extrémny útlm 04 - Modified: 2024-10-27 11:15:34 - Feat.: - Title: Tesla počas jedného dňa vzrástla o hodnotu troch Volkswagenov 05 - Modified: 2024-10-18 13:08:17 - Feat.: - Title: V Taliansku štrajkujú zamestnanci automobilového priemyslu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 12:42