Vzhľadom na veľkosť nášho trhu to boli práve nadnárodné koncerny, ktoré u nás začiatkom 90. rokov, teda krátko po páde komunizmu a otvorení podnikania, ako prvé vo veľkom hľadali ľudí. Tieto podniky zároveň formovali ponuku a dopyt – či už sa to týkalo zvyšujúcej sa orientácie na automobilový priemysel, centrá zdieľaných služieb, alebo informačné technológie.
Aj tu však dochádza k výrazným zmenám, ktoré sa v nasledujúcich rokoch môžu ešte vystupňovať. Medzi klientmi headhunterských spoločností sa totiž čoraz viac začínajú objavovať slovenské spoločnosti, ktoré sú na našom trhu 20 či 25 rokov. Presadili sa pritom nielen na Slovensku, ale aj za hranicami.
Práve tieto firmy dnes majú záujem o špičkových pracovníkov, ktorých hľadajú aj pomocou headhunterov. „Ak by ste pred 10 alebo 15 rokmi ponúkali top manažérovi prácu v lokálnej spoločnosti, tak by sa tomu možno aj zasmial. Všetci chceli pracovať pre zahraničné spoločnosti,“ uzatvára Turanová.