Je už pomerne známe, že kroky a výroky politikov sú vopred premyslené, že kampane a reklamy majú svoj skrytý zmysel a spôsoby, ako čo najviac zapôsobiť na ľudí so želaným účinkom.
Podprahové techniky predajcov však na nás číhajú v obchodoch, aj keď sme schovaní za našimi vozíkmi a nákupnými taškami. A o to viac počas období s najväčším ziskom pre obchodníkov ako sú Vianoce či Valentín.
Síce to nie je nový objav, veľa kupujúcich o týchto technikách nevie. Pre predajcov sú tak tou vhodnou skupinou, ktorá im na ich ťahy naletí a v obchode minie viac ako pôvodne chcela.
„Snaha zvýšiť predaj produktov v obchodoch ide ruka v ruke s trhovou formou ekonomiky, v ktorej ste na trhu ako predajca tlačený do nájdenia spôsobov, ktoré by vám umožnili ekonomicky prežiť. Tá tu bola vždy,“ vysvetľuje výskumný pracovník Patrik Pavlovský z Ústavu verejnej politiky.
Dodáva, že tieto techniky sa viac rozvinuli na začiatku 20. storočia so vznikom disciplíny vzťahov s verejnosťou, teda PR.
HN sa v otázkach a odpovediach pozreli na najčastejšie techniky na predaj tovaru aj to, či sú zľavy skutočne výhodné.