Predajcovia preto ukladajú tovar do takej výšky, aby tí tovarom ožiarení mali k nemu tú najjednoduchšiu cestu.
Tovar, ktorého sa chytíme, totiž na nás viac zapôsobí ako ten vzdialený či ukrytý vo vitríne. Zapíše sa nám viac do pamäti či si s ním vytvoríme vzťah, ktorý je pomaly až vlastnícky. Ten jeho opätovným vrátením na regál už nechceme narušiť.
V súvislosti s touto technikou sme oslovili aj internetový obchod ZOOT, ktorý predstavil inovatívny projekt spájajúci online a offline nakupovanie. Človek si nájde tovar, ktorý sa mu páči a následne si ho môže poslať domov alebo prísť vyskúšať na predajňu a potom sa rozhodnúť o jeho kúpe.
„Našou víziou a cieľom je byť vždy inovatívny. Motiváciou bolo práve uvedomenie si, že zákazník si oblečenie potrebuje ochytať, vyskúšať a vo všeobecnosti vnímať ho viacerými zmyslami. Jednoducho mať z nakupovania zážitok,“ vysvetľuje Jana Kutlíková, country manažérka pre ZOOT Slovensko.
V ich prevádzkach si človek tak nielen vyzdvihne a vyskúša kúsok, ale nákup mu spríjemní aj káva, občerstvenie či módne časopisy za účelom jeho najväčšej spokojnosti.