nakupovanie, obchodné centrumDreamstime
StoryEditor

Čo upúta náš zrak?

27.01.2018, 23:00
Je naším najdôležitejším zmyslom.

Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.

Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.

Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.

Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.

01 - Modified: 2025-11-04 14:21:05 - Feat.: - Title: Pfizeru klesol zisk, no prekonal očakávania a zvyšuje ročnú prognózu 02 - Modified: 2025-10-24 11:54:36 - Feat.: - Title: Pozor počas tohto obdobia na jedno ochorenie oka. Na jeseň sa prejavuje intenzívnejšie 03 - Modified: 2025-10-21 14:30:53 - Feat.: - Title: Obchod Slovenska s Indiou raketovo rastie. Na obzore sú dohody o obrane aj filmoch z Bollywoodu 04 - Modified: 2025-10-08 20:17:21 - Feat.: - Title: Senior na Guadeloupe prepadol obchod, aby sa pozrel za vnukom do väzenia 05 - Modified: 2025-11-03 14:53:27 - Feat.: - Title: Môže zhoršenie videnia súvisieť s cukrovkou?
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. december 2025 14:07