Je naším najdôležitejším zmyslom.
Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.
Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.
Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.
Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.
01 - Modified: 2025-12-13 10:56:09 - Feat.: - Title: Automobilky zažili čierny mesiac. Ťažkosti majú aj predajcovia či servisy, doplácajú na to ich zamestnanci
02 - Modified: 2025-12-08 08:25:14 - Feat.: - Title: Ľudia začínajú šetriť na základných potravinách či liekoch. Šéf maloobchodníkov: Kríza trvá veľmi dlho
03 - Modified: 2025-11-04 14:21:05 - Feat.: - Title: Pfizeru klesol zisk, no prekonal očakávania a zvyšuje ročnú prognózu
04 - Modified: 2025-10-24 11:54:36 - Feat.: - Title: Pozor počas tohto obdobia na jedno ochorenie oka. Na jeseň sa prejavuje intenzívnejšie
05 - Modified: 2025-10-21 14:30:53 - Feat.: - Title: Obchod Slovenska s Indiou raketovo rastie. Na obzore sú dohody o obrane aj filmoch z Bollywoodu