Je naším najdôležitejším zmyslom.
Využiť zmysly je obľúbená cesta, ktorou sa predajcovia vydávajú. Fungujú totiž podprahovo a aj keď nechceme, ich aktivovaniu zabrániť nevieme. Jedným z najdôležitejších zmyslov, na ktorý pôsobia, je zrak, práve vďaka ktorému necháme v obchode niekedy viac ako sme pôvodne plánovali.
Ovplyvňuje tak napríklad farbu produktu, ktorá so sebou nesie istý emočný nádych. Napríklad červená sa vždy bude spájať s výpredajmi, lebo ako farba má stimulovať ľudí k činnosti.
Štúdie tiež zistili, že čašníčky oblečené v červenej farbe dostávali väčšie sprepitné či táto farba povzbudzovala k väčšiemu nákupu online.
Čierna sa naopak asociuje s vyššími cenami a luxusom.
01 - Modified: 2024-12-12 07:00:00 - Feat.: - Title: VYSVETĽUJEME Prečo vidíme odlišné farby? Vinu nemôžeme hádzať len na zrak, za nitky často ťahá najmä mozog
02 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch
03 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu
04 - Modified: 2024-11-30 08:47:14 - Feat.: - Title: Do obchodu v Japonsku vnikol medveď, zranil jedného človeka
05 - Modified: 2024-11-27 09:48:15 - Feat.: - Title: Britská letecká spoločnosť EasyJet oznámila nárast zisku, potiahol ho dopyt po dovolenkových balíkoch