Investícia do technológií vám ušetrí náklady na iných frontoch

Uplynulé mesiace sa vryjú do pamäti každého z nás. Zrazu sa svet začal meniť spôsobom, aký sme si dovtedy nedokázali predstaviť. Digitálna revolúcia prišla s ráznosťou o niekoľko rokov skôr, ako sme ju čakali. Firmám, ktoré boli ako tak zbehlé v elektronickej forme komunikácie, sa podarilo naskočiť na novú vlnu, no sú tu aj firmy, ktoré doteraz nebudovali svoje fungovanie postavené na virtuálnych základoch.

JÁN MATIASKA, VEDÚCI PRODUKTOVÉHO ODDELENIA SWAN
Zdroj: Swan

„Celkovo k nám začali prichádzať podnety, že treba pomôcť zákazníkom. Zamýšľali sme sa ako. Jedna vec je odloženie mesačnej platby, kým sa vytiahnu z ťažkostí, na druhej strane sa však dá pomôcť i technologicky.“ Opisuje začiatky novej ponuky služieb Ján Matiaska, vedúci produktového oddelenia SWAN. Aj vďaka takej vypätej situácii vzniklo množstvo zaujímavých riešení pre firmy, ktoré chcú prejsť na moderné, no najmä efektívnejšie spôsoby komunikácie a podnikania.“

Potreba kvalitného pripojenia

Základom bolo kvalitné pripojenie v podobe LTE a tiež mobilné pripojenie v spolupráci so 4kou. Tvorí podhubie, aby klienti bez problémov mohli pracovať z domu. „S tým súvisel vznikajúci dopyt po virtuálnych privátnych sieťach, teda šifrovanej komunikácie cez VPN. Na to sme tiež dokázali flexibilne reagovať a rozšíriť firemné siete o domáce pracovne.“ S tým však reťaz len začína. Následnou výzvou bola potreba riešenia stretnutí, ktoré predtým prebiehali v množstve firiem na osobnej úrovni. „Upriamili sme teda pozornosť i na službu videokonferencia. Využívame americkú platformu Vidyo, ktorej bezpečnostné a kvalitatívne parametre splnia najvyššie nároky každej firmy.“ Šetrí čas, firmy vedia plnohodnotne službu používať na zdieľanie obsahu, prezentácií a podobne.

Novinkou sú aj termokamery. Premeriavajú návštevníkom či zamestnancom teplotu, aby zabránili vstupu do budovy tým, ktorí ju majú zvýšenú. „Nechceli sme diverzifikovať portfólio asi až takto…“ žartuje Matiaska. „Prvé dopyty od zákazníkov však naznačujú, že tento krok bol správny. Máme na výber širokú škálu od jednoduchších až po sofistikované riešenia s integrovanými kamerami.“ Ak sú totiž klienti spokojní s hlasovými a dátovými službami, nemajú problém zobrať si aj ďalšiu službu, hoc aj nie čisto telekomunikačnú.

Virtuálne prostredie CloudStore patrí do ďalšej sekcie ponúkaných služieb. Zákazník si vyberá parametre v podobe výpočtových zdrojov, operačných systémov a širokej palety aplikácií. Za veľmi dobré peniaze sa tak vie dostať k virtuálnemu serveru. Výhody sú tu v podobe zálohovania, fyzickej i digitálnej bezpečnosti, konektivity. Navyše, je to služba prevádzkovaná zo Slovenska a klient sa vie ľahko s domácim dodávateľom skontaktovať.

Čo si z toho všetkého odniesť?

Podstatou zmien z uplynulých týždňov je však to, že rozumný biznismen by ich nemal brať ako chvíľkové opatrenia. Zamestnanci sa všetko naučili používať, boli produktívni a je to neoddeliteľná súčasť budúcnosti, ktorá prišla do našich končín skôr. Situácia ukázala firmám, že kvalitným technologickým fungovaním z domu sa dajú šetriť náklady. Netreba mať prenajaté obrovské priestory, parkovacie miesta a podobne. Ukázalo sa, že i keď ľudia nie sú fyzicky spolu, vedia fungovať mimoriadne dobre. „Nie je tu debata, či bude home office samozrejmosťou jeden alebo dva dni v týždni, ale aké kolaboračné nástroje dáme ľuďom. To je ponaučenie z korony. Je rok 2020 a takto by mala dnes firma fungovať.“

 

 (PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.