Pamätáte si, kedy ste boli prvýkrát na Bojnickom zámku?
Bolo to na základnej v škole, tuším v šiestom ročníku. Pokiaľ si dobre pamätám, zámok bol vtedy v čiastočnej rekonštrukcii, pretože tu bolo lešenie cez priekopu, po ktorom sme išli.
Ako na vás pôsobil?
Majestátne, asi ako na každé dieťa.
Študovali ste inžiniersku geológiu a hydrogeológiu, ste špecialista na multimédiá, pracovali ste v IT oblasti. Ako sa človek s takouto minulosťou stane riaditeľom zámku?
Nikdy som nepracoval ako geológ, ale taký ten duch vedca a poznávania nielen prírodných vied, ale aj histórie ma nikdy neopustil. V roku 2007 som založil združenie Virtuálny sprievodca, s ktorým sme začali vytvárať 360-stupňové virtuálne prehliadky, ale aj multimediálne projekty pre samosprávu, turistické kancelárie aj pre hrady a zámky. Nikdy ma neuspokojovala práca v komercii,
no kvôli finančnej situácii sme sa s manželkou rozhodli približne v roku 2009 odísť do Rakúska. Pomerne rýchlo sa mi podarilo nájsť si najprv prácu na čiastočný úväzok, neskôr som si založil živnosť a bol som úspešný najmä v segmente 360-stupňových prehliadok. Práca v tvrdej komercii ma nebavila a bola dosť sezónna. Vždy sme s manželkou snívali o živote na nejakej usadlosti, no v Tirolsku to bolo neúmerne drahé. Takže keď prišla možnosť prísť pracovať na Bojnický zámok, uvedomil som si, že je to niečo, po čom som vnútorne vždy túžil.
To stále hovoríme o vás ako o radovom zamestnancovi.
Áno, mojou prioritou bola starostlivosť o výpočtovú techniku, o sieť a grafické činnosti. Popritom som robil aj videá a fotografoval. Ponúkol som vtedajšiemu riaditeľovi svoje schopnosti, keď som sekundoval jeho nápadom s mojimi vlastnými riešeniami. Zapáčilo sa mu to a mal som voľné pole pôsobnosti. Začal som teda pracovať na projektoch a minulý rok, keď odišla vedúca marketingu, zastupoval som ju.
Neskôr ste sa uchádzali aj vo výberovom konaní o tento post, no nevybrali vás. Pre vás aj zámok asi našťastie, nie?
Rozhodlo sa, že vedúcim marketingu sa stane iná osoba, aj preto, aby som sa mohol naplno venovať práve projektom novej múzejnej komunikácie pre zámok, na čo sa založilo samostatné oddelenie. Snažil som sa našiť najmodernejšie technológie a prístupy na túto nádhernú kultúrnu pamiatku, na sprístupnenie zbierkových predmetov návštevníkom. No a prečo som sa vôbec rozhodol kandidovať za riaditeľa? Na základe môjho pôsobenia ako vedúceho marketingu prišli za mnou viacerí kolegovia s tým, či to nechcem skúsiť, že by som mojimi nápadmi a skúsenosťami v oblasti riadenia mohol byť pre zámok prínosom a mohol by som zavŕšiť víziu múzea 21. storočia. Tak som to t...
Zostáva vám 85% na dočítanie.