autobazár bazár ojazdené jazdené autá jazdenky. FOTO: HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Princíp čím staršie, tým lacnejšie sa končí. Dovozy jazdeniek zažili šok, vystrašilo ich zdanenie plynovodu

09.05.2023, 00:00
  • Po turbulentnom pandemickom období sa trh s jazdenými vozidlami vracal do normálu. 
  • Od začiatku tohto roka prílev vozidiel zo zahraničia rástol, zmenil to až apríl. 
  • Dôvodom nie sú zmeny na trhu, ale chaotické rozhodnutia našich zákonodarcov.
  • Tí pochybným spôsobom naplánovali zmenu registračných poplatkov od minulého mesiaca, na poslednú chvíľu ich však odložili na júl. 

Trh s jazdenými vozidlami bol pre ochromené výrobné kapacity automobiliek počas pandémie pod enormným tlakom. Vozidiel v ponuke bolo čoraz menej. Tí, ktorí mali v pláne obmeniť vozový park, museli čakať a tí, ktorí chceli nové auto, museli pre nedostatok siahnuť po jazdenom vozidle. 

Výsledkom bol nevídaný paradox, keď ste si mohli kúpiť napríklad Golf či Octaviu, jazdiť s nimi dlhé mesiace, a následne ich predať so ziskom stoviek, či dokonca tisícok eur. 

Teraz sa zdá, že trh má to najhoršie za sebou. Stačí sa pozrieť na rastúcu ponuku. Zatiaľ čo vlani bolo v priemere u nás mesačne na predaj zhruba 50-tisíc vozidiel, v marci tohto roka to bolo už o 10-tisíc viac. 

Dovoz mesiac čo mesiac rástol a zlepšujúci sa trend potvrdil aj marec, keď sa za jediný mesiac k nám doviezlo viac ako 6 700 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast 40 percent.

V apríli však nastal nečakaný obrat. Dovoz totiž opäť klesol o takmer tretinu. Tu však netreba hľadať príčiny v pohyboch na trhu, ale v chaose vytvorenom našimi zákonodarcami. „Je možné, že sa dovozcovia zľakli zmien v registračných poplatkoch a procedúrach u dovážaných ojazdených áut, ktoré mali nastať v apríli a dovozy značne predražiť a spomaliť,“ konštatuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka Aures Holdings, ktorá na Slovensku prevádzkuje sieť centier AAA Auto a Mototechna.

image

Slovensko je automobilová veľmoc, kde si ľudia e-autá nemôžu dovoliť. Na jedno šetríme až štyri roky

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-03 11:31:37 - Feat.: 1 - Title: Plánujete kúpu jazdeného auta? Istotou nie je ani autobazár, na tieto veci nezabudnite 02 - Modified: 2023-04-30 16:00:00 - Feat.: 1 - Title: Plánujete v lete dojazdiť zimné pneumatiky na aute? Výmena obutia má svoj dôvod 03 - Modified: 2023-04-20 08:57:14 - Feat.: 1 - Title: Chcete sa voziť a pritom šetriť? Toto je päť dostupných SUV so spotrebou do päť litrov 04 - Modified: 2023-04-14 12:39:01 - Feat.: 1 - Title: Obávaná emisná norma môže prísť neskôr. Volkswagen žiada odklad o viac ako rok 05 - Modified: 2023-04-04 16:50:32 - Feat.: 1 - Title: Dovoz jazdených áut zo zahraničia v marci dramaticky narástol 06 - Modified: 2023-03-30 12:05:00 - Feat.: 1 - Title: Jazdenka od lízingovky? Nové pravidlá kúpu uľahčia, pri prepise sú však stále nedostatky
01 - Modified: 2024-11-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ďalšia značka priznala chybu a robí krok späť. Do jej modelov sa vrátia fyzické tlačidlá 02 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 03 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť 04 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model? 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
14. november 2024 04:44