StoryEditor

Schudnúť nie je to najdôležitejšie. Prvý úspech je koniec zadýchavania, radí fyzioterapeutka

20.04.2022, 00:00
Pokiaľ sa pustíte do športovania, aby ste si zlepšili kondíciu, nemali by ste hľadieť s túžobným výrazom v očiach každý deň na váhu. Trpezlivosť ale nižšie čísla prinesie, hovorí hlavná fyzioterapeutka pražskej Fyziokliniky Iva Bílková.

Ak mám nadváhu, odporučili by ste mi pohyb? S čím všetkým mi pravidelný šport môže pomôcť?

Pri snahe o redukciu hmotnosti je pohyb veľmi dôležitý. Či už zvolíme akýkoľvek šport či fyzickú aktivitu, zvyšujeme tak náš denný kalorický výdaj, teda množstvo energie, ktorú počas dňa spotrebujeme. Šport prináša benefity – lepšiu psychiku, uvoľňovanie endorfínov a tým zlepšenie nálady a odbúravania stresu, posilnenie svalstva, zvýšenie dychovej kapacity a výkonnosti a množstvo ďalších.

Môžem teda začať chôdzou?

Iste. Už po dvadsiatich minútach chôdze z práce a do práce každý deň po pár týždňoch spoznáte zlepšenie v hybnosti svalov aj zadýchavaní.

Čo je pri pohybe najdôležitejšie?

Vnímať svoje telo, nepreťažovať sa a regenerovať. Úplnému začiatočníkovi stačí jeden ki...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-29 16:00:00 - Feat.: - Title: Dlhodobo štíhlejší aj bez diét: Skúste tieto drobné zmeny a výsledky uvidíte do pár týždňov 02 - Modified: 2022-11-26 18:00:00 - Feat.: - Title: Schudnite počas zimnej prechádzky: Stačí obyčajná lavička a nadbytočné kilá sú preč 03 - Modified: 2022-11-25 13:52:55 - Feat.: - Title: Ako kofeín pomáha chudnúť? Tu je vysvetlenie! 04 - Modified: 2022-11-25 16:00:00 - Feat.: - Title: Zasýtia a môžete ich jesť takmer bez obmedzení: Tieto potraviny majú minimálnu energetickú hodnotu 05 - Modified: 2022-11-25 10:02:15 - Feat.: - Title: Wanda Hrycová pravidelne posilňuje, no telo modelky neprichádza. Toto jej odkazujú kolegovia z brandže
menuLevel = 2, menuRoute = science/biologia-a-chemia, menuAlias = biologia-a-chemia, menuRouteLevel0 = science, homepage = false
07. december 2022 05:39