Plánujte Plánujte svoje jedlo aspoň jeden deň dopredu. Pripravte si desiatu na cestu, obed do kancelárie a podobne. Majte doma zdravé potraviny, po ktorých môžete siahnuť. Urobte si univerzálny nákupný zoznam, ktorý môžete používať každý týždeň. Vďaka nemu v obchode strávite menej času a nakúpite len to, čo naozaj potrebujete. Pripravte si každú nedeľu fazuľu alebo iné strukoviny na celý týždeň, opražte si semienka alebo ich dajte klíčiť, nakrájajte si zeleninu, pripravte si domáci humus. SNÍMKA: Pixabay
StoryEditor

Dlhodobo štíhlejší aj bez diét: Skúste tieto drobné zmeny a výsledky uvidíte do pár týždňov

  • Málo pohybu, veľa vysedávania pred televíziou, prípadne zdravotné problémy sa často odrazia aj na váhe.
  • Predsavzatie zhodiť nejaké kilogramy je záležitosťou predovšetkým novoročných sľubov.
  • Napriek tomu aj počas celého roka mnoho ľudí dospeje k záveru, že by nebolo zlé niečo pre seba urobiť. 
  • Stačí v živote zmeniť len pár vecí a prekvapivo efektné výsledky sa dostavia skôr, ako by ste možno predpokladali.

Keď počujete slovo diéta, čo vám ako prvé napadne? Asi niečo ako odriekanie, obmedzovanie, stres alebo dokonca frustrácia. Takto je to u mnohých ľudí. Zatiaľ čo niekomu stačí na chudnutie málo, iní majú predstavu, že potrebujú drastickejšiu metódu. Siahnu preto práve po jednej z mnohých diét.

Základom je "vykašľať" sa na diéty

Už slovo diéta totiž navodzuje myšlienku na niečo krátkodobé, čo budeme chvíľu držať a čo je z dlhodobého hľadiska neudržateľné.

Rady a konrétne tipy ako postupovať pri chudnutí si pozrite v galérii:

Dodržiavať tvrdý pôst je z odborného hľadiska hlúposť, skúste teda zmeniť svoje návyky – navždy, v intenzite a nastavení, aké je udržateľné. „Človek pri tomto spôsobe výživy dlho nevydrží, a preto to nemá z dlhodobého hľadiska žiadaný efekt. Navyše, ak je človek hladný, je to možný ukazovateľ toho, že niečo nie je dobre nastavené a je na mieste tento stav konzultovať a riešiť,“ hovorí Monika Tělupilová, odborníčka na zdravé stravovanie a nutričná terapeutka.

Nežiaduce návraty

Treba pamätať na to, že vždy dochádza k reštrikcii určitej potraviny alebo živiny a predovšetkým reštrikcii kalórií. Samozrejme, pokiaľ budeme konzumovať menej kalórií ako doteraz, pôjde váha dole.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 56% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-17 22:01:00 - Feat.: 0 - Title: Úsporné varenie. Ako potraviny skladovať, prečo používať pokrievku a ako využiť zvyškové teplo? 02 - Modified: 2022-10-07 07:26:59 - Feat.: 1 - Title: Ľudia sú v jedle rozmaznaní. Naše babičky prežili zimu s kyslou kapustou a zemiakmi, odkazuje šéfkuchár 03 - Modified: 2022-10-06 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nový životný štýl v jedle narazil. Situácia je nebezpečná, varuje slovenský obchodník
01 - Modified: 2023-02-07 12:00:00 - Feat.: - Title: Úvahy o zmene génov desia svet. Čínsky vedec sa snažil vytvoriť deti odolné voči HIV, armáda túži po supervojakoch 02 - Modified: 2023-02-07 16:00:00 - Feat.: - Title: Jete pri diéte nízkotučné jogurty či müsli? Robíte chybu, tieto potraviny vyzerajú zdravo, ale škodia nám 03 - Modified: 2023-02-07 08:00:00 - Feat.: - Title: Vytúžená postava len vďaka gume či valčeku: Toto sú najlepšie pomôcky na cvičenie 04 - Modified: 2023-02-07 08:26:29 - Feat.: - Title: Schudnite natrvalo. Tieto rady vám pomôžu vymaniť sa z bludného kruhu priberania 05 - Modified: 2023-02-07 10:37:26 - Feat.: - Title: Koniec mýtom o zdravom jedle: Kedy sa nevyhýbať prílohám, lepku a cukru a kedy je ich vyraďovanie nebezpečné
menuLevel = 2, menuRoute = style/gastro, menuAlias = gastro, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
09. február 2023 04:02