Hrozí veľké rušenie vlakových spojov. Železnice tvrdia, že im chýbajú milióny eur
Štátny dopravca podpísal zmluvu na plnenie svojich výkonov len do konca júna. Sťažuje sa na malý balík peňazí, ktorý mu odklepol rezort financií.
Štátny dopravca podpísal zmluvu na plnenie svojich výkonov len do konca júna. Sťažuje sa na malý balík peňazí, ktorý mu odklepol rezort financií.
Rezort dopravy avizuje, že sa pripravuje na ešte väčší výpadok zamestnancov v železničných spoločnostiach.
Útvar hodnoty za peniaze tvrdí, že ZSSK koná v rozpore s uznesením vlády.
Tender do Komárna je iba drobným čriepkom komplexného problému, že štátneho dopravcu málo strašíme konkurenciou.
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.
Súčasná situácia je podľa Andreja Doležala taká, že rezort bude musieť objednať väčší počet výkonov, než na aký v skutočnosti má peniaze.
Trať, ktorá pretína južné satelity Bratislavy, dostane od decembra štátny dopravca. Na predkoronové počty cestujúcich pripravený nie je.
Podľa podmienok tendra musí mať každá súprava aspoň 300 miest na sedenie. Zákazku chce ZSSK financovať aj z fondov EÚ.
Oproti súčasnosti bude celková dotácia na trať medzi Bratislavou a Komárnom za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur.
S príchodom nových dopravcov zostáva zachovaný aj cestovný poriadok, riešia sa len menšie úpravy pre optimalizáciu nástupov a výstupov cestujúcich.
Lístky na zrušené spoje budú cestujúcim preplatené v plnej výške.
Európsky týždeň mobility bude prebiehať od 16. do 22. septembra.
Mapa má plniť nielen informačný, ale aj umelecký účel.
Od piatka 19. júna sa v 1. triede prvýkrát odvezú v novom luxusnom vozni Ampz.
Z Bratislavy do Košíc a späť bude premávať Váh, Spišan, Považan a Ružín.
Pozrite si rozhovor s bývalým riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko Pavlom Kravecom v HNtelevízii.